Universalment Educatiu: Part 3

Seguint amb aquesta serie de post sobre temes que he parlat amb els meus fills per divertir-los i, de passada, fer-los reflexionar, utilitzant l'univers com excusa.

Vam parlar de les estacions de l'any.

Principalment sobre perque creien a l'estiu feia més calor que a l'hivern.

Tots 2 (la petita, la tercera, no opinava, però repetia el que sentia) van estar d'acord que hauria de ser perque a l'hivern estem més lluny del sol i a l'estiu estem més a prop.

Jo els hi vaig dir que no era per això.

De fet, els hi vaig explicar que a l'hivern estem una mica més a prop del sol i a l'estiu una mica més lluny. 

Com podia ser això?

Algú la va cagar i va dir...- a clar, perquè estem més lluny fa més calor -...però ja ho vam desmuntar de seguida, imaginant que passa si fiquem la ma a dins del foc o la fiquem a prop del foc o lluny.

Per tant, si la distancia no era el motiu, que era que feia que fes més calor a l'estiu i més calor a l'hivern?

No en tenien ni idea...tot i que alguna vegada, al museu de la ciència, els hi vaig explicar....no recordaven res, potser eren massa petits...

Aquí ho vaig intentar explicar amb paraules però els hi va costar fins que no vaig recorrer a utilitzar una llum i un globus terraqui amb la seva inclinació incorporada.

Les estacions les provoquen com ens arriben els raigs del sol. A l'hivern, per culpa de la inclinació de la terra els raigs del sol ens arriben més esbiaixats...en canvia a l'estiu ens arriben més rectes, per tant, no es el mateix. I per tant, uns raigs ens escalfen més que els altres.

Curios i divertit per a ells arribar a entendre-ho.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Per que a la muntanya fa més fred si la calor sempre va cap a munt i està més a prop del sol?

Que és la gravetat? (segons un senyor que es deia Einstein)

Plantar un arbre, escriure un llibre i tenir un fill....