Pelicules d'adults per nens

Des de que els meus fills tenen una edat capaç d'entendre les coses (5 anys, mes o menys) he anat fent-los mirar diverses pel·lícules, que no em digueu perquè, però ja tenia clar que em servirien per passar una bona estona i per ajudar-los a rumiar en coses que creia eren enriquidores...

Tot i no ser pel·lícules expressament fetes per a nens...(les shrek i totes aquestes també les mirem...només faltaria...)

No soc gens cinèfil, de fet, la meva cultura cinèfila es baixissima. Em puc considerar un inculte en aquest camp. Però tot i aixi algunes conec. I també em mirem molt poques.

Evidentment totes aquestes pel·lícules les miro amb ells al costat per anar comentat i explicant les coses que no capten o que no entenen del tot..o per aprofitar i treure temes per parlar-ne...son una excusa per parlar de coses que sense el context de la pel·lícula es difícil que els hi surtin soles.

Regreso al Futuro (La paradoxa que va al passat, canvia la historia, desapareix de la foto i ha de fer que els seus pares es casin....no se, es un esforç intel·lectual que deixa algun posit, aprenen alguna cosa..no es un concepte simple, apart, es una pel·lícula divertida per a ells)

Atrapado en el tiempo (El mateix, es una pelicula amb una paradoxa molt divertida i que riuen molt. I els hi he pogut explicar moltes coses mentre veien la pelicula)

La vida es bella (peli dura per a ells però també divertida en molts moments i que també m'ha servit per parlar de molts temes, de com som els humans, de com hem sigut....)

El robot bicentenario (També em parlat molt, sobre la vida i sobre la mort...i em plorat junts)

Yo robot (Em va servir per recordar alguns contes de l'Isacc Assimov i les seves tres lleis de la robòtica, que els hi vaig explicar de petits..i com, sense saltar-se les 3 lleis, un robot podia tenir una visió superior de les tres lleis)

Antes de Partir (jack nicholson i morgan freeman....també em plorat i em parlat de moltes coses)

La recerca de la felicitat (Will Smith...també molt bona sobre la superació i ha on han d'anar la gent sense recursos..ens va agradar molt)

Family Man (divertida i també ens ha servit per parlar de les prioritats de la vida...treballar molt i no pensar en ningú o tenir gent a la que estimar a prop i valorar-ho i cuidar-los...rotllo conte dickens...)

Contact (Interessantissima pel tema del concepte de si estem sols a l'univers, el petits que som....també ens ho vam passar molt bé encara que aquesta va costar una mica en algunes fases)

La vida de Bryan (vaja, aquesta es que soc un fan dels Monthy Phyton..també els hi he passat los caballeros de la mesa quadrada....però no han dit mai que l'apagui...la volen veure..i també em xerrat de l'epoca dels romans, com quan veiem Asterix i Obelix..)

Aterriza como pueda (la veritat no se però em venia de gust veure-la amb ells...vam riure molt...tot i que hi ha una escena d'una nena en un llit que li falta l'oxigen i ningú li fa cas...van patir una mica)

Altres pendents:

Patch Adams

Forrest Gump (han vist algun trocet però no sencera)

Crec que n'hi han algunes més però ara no recordo....

Però el que em fixo es que son pelis super comercials, i segur que molts cinèfils poden pensar que son cutres i tot, però a mi m'han servit per passar-m'ho molt bé amb els meus fills i com excusa per plantejar temes interessants per a ells.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Per que a la muntanya fa més fred si la calor sempre va cap a munt i està més a prop del sol?

Que és la gravetat? (segons un senyor que es deia Einstein)

Plantar un arbre, escriure un llibre i tenir un fill....