Coherència/conseqüència

Hi ha un valor que es fonamental per mi en les relacions personals o professionals. Si falla, perd força la confiança en la relació.

M'he trobat gent mentidera, mal-educada, grollera, gelosa, desconfiada..de molts tipus..com també de gent amb característiques positives, només faltaria.

Però el que més m'emprenya es la falta de coherència/conseqüència. Un mentider una vegada t'ha dit una mentida ja no perds el temps, un maleducat tampoc, un desconfiat ja es veu d'una hora lluny, una persona gelosa es descobreix ràpid...però la persona que no es coherent trigues més a descobrir-ho en molts casos i m'afecta.

Sempre intento fer el que jo crec en tots els camps, per tant si algú m'enganya tampoc em pot molestar molt perquè m'ha enganyat mentre feia el que creia. Només el fico a la llista negra i ja està.

Aquella gran frase de Gandhi que deia que la felicitat es ser coherent entre el que es pensa, es diu i es fa es una de les actituds que més reprovo quan no es compleix. Quan algú falla a aquest trio per mi ja perd tota la credibilitat.

Tots tenim contradiccions i a vegades fem coses que no pensem o pensem coses que no fariem però no em refereixo a aquestes contradiccions. Em refereixo a contradiccions que afecten als demes.

Per exemple, cas super freqüent en al meva feina.(Sobretot quan son favors)

Client A: Quan tindràs la feina acabada?

Jo - Ara vaig molt liat però a poc que pugui aniré fent

Client A: Ja la tens acabada?

Jo - Segueixo anant molt liat

Client A: Quan la tindràs?

Client A: Ja la tens?

Client A: Ja?

Client A: T'havia comentat que fa bon dia avui? I la feina, com la tens?

Jo: Mira, ja tens la feina acabada però falten aquests detalls que no puc fer fins que no m'enviis aquesta informació X.

Client A: OK!

El client A te 2 opcions: Passar-me els detalls perquè jo acabi la feina abans de 100 dies i fer-ho més tard de 100 dies.

Doncs en un % elevadissim de cops, quan algú m'ha estat apretan per acabar una feina perquè es veu que era super urgent llavors, quan depen d'ell, la feina deixa de ser urgent i s'eternitza.

Això es diu falta de coherència.

Quan això passa i no es justificat llavors aquesta persona perd tota la credibilitat cap a mi i intentaré evitar una nova relació professional/personal. Una persona que em fa treballar al 200% per tenir una cosa quan ell vol, i que sap que es aixi, i llavors resulta que no feia falta que treballes al 200% i perdes hores de dormir o d'estar amb els meus fills....doncs, això, millor no treballar plegats.

També tinc clients que m'apreten i tinc clar que es veritat, que ho necessiten abans d'una data per X motiu. Aquest, si fa falta, no dormo per acabar-ho. Potser no ho aconsegueixo..però ho intento.

JO mai apreto a ningú sino es realment urgent el que demano...però avui en dia tothom te pressa per tot, tot es super urgent...i aquest no es el problema....el problema es que en el 95% dels casos es una absoluta mentida.

Tampoc descarto que em passi per incompetent....hauré de contrastar-ho amb algú super competent i coherent.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Per que a la muntanya fa més fred si la calor sempre va cap a munt i està més a prop del sol?

Que és la gravetat? (segons un senyor que es deia Einstein)

Plantar un arbre, escriure un llibre i tenir un fill....