Comissionistes en plena crisis

Fa uns mesos em va entrar una nova feina gracies a un contacte que em va passar una empresa força
coneguda tot i que no te res a veure amb el meu sector.

Aquesta feina era molt interessant ja que es un projecte per una empresa força important.

Entenc que val la pena dir que si i vaig a parlar amb aquesta empresa per saber que volen, quan ho volen i com ho volen.

Dies abans de la reunió l'empresa que ha fet de contacte em diu que no parli de preus amb els clients..que despres jo els hi digui en ells per carregar la seva comissió.

Entenc que les relacions aquestes funcionen aixi i tot hi que la sensació inicial es que em passaven la feina com a favor, veig que no. Cap problema.

La reunió amb el client es un èxit...sembla que els hi agrada el que els hi he ensenyat de feines anteriors meves i sembla que ens entenem amb la feina a fer.

Els hi explico als clients que ja els hi passarà el pressupost l'empresa contacte i s'extranyen.....

-"A si?, però si jo vaig trucar a algú de l'empresa "contacte" que coneixia per si ens ho podia fer ell..i em va dir que no però que ja em passaria el contacte d'algú."

Notifico preu a l'empresa contacte i aqui es on ve tot el que a mi em supera.

L'empresa contacte em diu que aquesta relació i qualsevol altra que hi hagi en el futur amb aquesta empresa (el client) sempre es farà al seu nom i s'endura la comissió pertinent...i evidentment la factura anirà al seu nom. D'aquí a l'infinit.

Despres de diversos emails i reunions decideixo no acceptar la feina.
Una cosa es cobrar comissió d'aquesta feina i una altra cobrar comissió d'una feina que faré d'aqui 10 anys. Ja se que puc dir que si i llavors fer el que vulgui però jo no se fer això. Necessito ser sincer i el que jo pacto sigui el que jo faré. Possiblement per això i per altres motius mai seré ric..però vaja, no està a la meva llista de desitjos ser-ho.

Primer de tot, si mai hi ha segona feina ja no es gracies a ells sino a que faig la feina ben feta, si ho faig malament no em tornaran a trucar..es una empresa forta, per tant, no ho he de fer bé perquè em tornin a trucar...ho he de fer molt i molt bé. 
Segon, l'empresa contacte es una empresa que no sap res del que faré, no es del meu sector per tant, no li trec cap client ni em dona un client seu, pel que fa al tema informàtic. 
I per ultim, en la situació de crisis que hi ha si jo he d'ajustar preus al màxim per cada feina que faig, al afegir-hi el seu recàrrec perdo competitivitat i llibertat..ja que si tot va al seu nom fins a quin punt poden o no poden decidir o opinar d'altres tractes que tinguem en el futur?

Al final, en vistes de la meva negativa, vam arribar a un acord i només tindran comissió de la primera feina. Si n'hi han més ja serà a nom meu i sense cap comissió al seu càrrec.

El que es curiós es que quan vaig dir a l'empresa "contacte", que farà la factura al seu nom, que l'empresa client em volia fer firmar uns papers de confidencialitat i altres contractes per evitar que jo faci mal us de la informació i tota aquesta historia del copyright, vaig dir que no sabia si ho havia de firmar jo o l'empresa "contacte" que era qui feia la factura.

Doncs en aquest cas, l'empresa contacte ho van tenir molt clar, ho havia de firmar jo per així deslliurar-se ells de cap responsabilitat present i futura. Em sembla lògic però no està amb consonància amb el que volien fer a nivell econòmic.

Segurament deu ser un tipus de relació molt normal pel món però per mi no. Jo no se jugar a aquests jocs de favors ni de comissions. Jo cobro només per la meva feina i si està ben feta.

Realment es la primera vegada que em trobo amb una situació aixi i em va semblar molt surrealista....






Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Per que a la muntanya fa més fred si la calor sempre va cap a munt i està més a prop del sol?

Que és la gravetat? (segons un senyor que es deia Einstein)

Plantar un arbre, escriure un llibre i tenir un fill....