Els pares tenen ganes d'escola......

Aquest post ja el tenia pensat escriure'l aquest estiu però, per ase o per bèstia, es va quedar al fons del sac dels Posts però escoltant converses d'alguns pares i mares ha tornat a aflorar a la superfície.

Es tracta de la típica frase "tinc unes ganes que ja sigui el dia 10 de Gener"...com a l'estiu era "tinc unes ganes que ja sigui setembre".
A veure, no sóc ingenu, i ja entenc que tenir la mainada per casa cansa.
Però, vaja, la majoria de l'any veus els nens, menys el cap de setmana, quan ja surten rebentats de l'escola i una època que els pots gaudir i jugar amb ells amb totes les seves plenes forces, que son 20 dies, i quan en portes 8 o 9 ja penses en que s'acabi quan abans millor?

Ja se que pot semblar un Post per fer-me el pare superguay, i de debò que no es la meva intenció, simplement em xoca molt, es com si em fessin un pessic quan sento un pare/mare dir aquestes frases.

Pot ser molt divertit passar un Nadal amb la mainada, pots fer moltes coses amb ells però el problema es que la majoria de pares no pensem en les coses que podem fer amb ells sino amb les que no podem fer per "culpa" d'ells. I es clar, si t'ho mires així...pot tenir un punt d'agobiant.

  • Jo aprofito que els meus fills pinten per aprendre jo a dibuixar...m'imprimeixo un dibuix amb la impressora i despres el copio en un altre full...pràcticant una mica ja m'en recordo de dibuixar varies figures sense tenir el model davant....al final en sabré i tot...
  • Aprofito que juguen a plastilina per fer ninots de plastilina amb la forma d'un bolet, d'en bob esponja, d'en pingu...i llavors juguem amb aquestes figures...(No intenteu fer figures amb la plastilina pels nens...es una merda!....la bona es la Jovi de tota la vida)
  • Aprofito que no s'han d'aixecar aviat per poder veure una pelicula a la nit amb tota la família....
  • Aprofito per portar-los a alguns parcs infantils de Nadal i que juguin....
  • Aprofito per fer una excursió amb ells...(excursió curta, la qüestió es fer un passeig no arribar a un objectiu.....sino es quan t'estresses...si vols arribar fins a no se on, no funciona gaire amb nens petits...el que funciona es una excursió fins a enlloc i tornar)
  • Aprofito que fan la migdiada per fer la meva feina
  • Aprofito que dormen a la nit per fer més la meva feina
  • Aprofito per veure les persones que se que els nens adoren però veiem poc...siguin de la família o no.
  • Aprofito per que quedin amb els seus amics a casa o fora, amb la avantatge que no fa falta mirar el rellotge..
  • Aprofito que m'ajudin a fer el dinar tot i que la cuina quedi pitjor que l'anunci d'Ikea..
I mil coses més.
Algú pot pensar que no explico les coses dolentes i que ho pinto de color rosa. Clar que hi han coses dolentes amb la convivència amb els petits, com la funció de pare, a part de passar-t'ho bé també es educar-los, es produeixin conflictes que has d'intervenir, que t'has d'enfadar, que crides i els renyes....però quan algú ha d'aprendre una cosa no es fàcil.

I cal recordar que als nostres fills no els estem ensenyant a conduir, no els estem ensenyant a escriure o a dibuixar, els estem ensenyant a viure, a comportar-se, a respectar-se,a tenir paciència, a ser ben educats, a gestionar les seves emocions perquè no explotin quan tenen un problema, a controlar les frustracions, a gestionar el seu cansament i això es el la feina més difícil del món...
I moltes vegades, jo no ho aconsegueixo, però la qüestió es ser conscient que es la meva feina com a pare i que m'ho passaré molt bé amb els meus fills però a la vegada que m'ho passo bé hi hauran moments que hauré de fer de pare i EDUCAR-LOS tant bonament com pugui.

Jo tinc molt clar, com suposo la gran majoria de gent, la educació que vull donar als meus fills com a pare i quan realment ho pots fer es en aquestes dates, Nadal, setmana santa, estiu....

Per això quan algun pare diu la frase que està fart de nens es com si sentis pena pel nen, sento com si el seu pare ha renunciat una mica a educar al seu fill.

Per descomptat, parlo de pares que tenen la sort de tenir festa quan tenen festa els seus fills petits, els pares que treballen mentre els seus fills tenen festa no crec que diguin la frase del Post.

Moltes vegades, en moment de "conflicte educacional" amb els meus fills també em ve al cap la frase però he aconseguit quasi extirpar-la....ja que se que cada vegada que penso en la maleïda frase es una renuncia a la meva funció de pare i per tant intento substituir la frase "quines ganes que tinc que comencin l'escola" a "com puc fer per capgirar la situació i que entengui el que l'hi estic diguen?", "com puc fer perque ell s'ho passi bé i jo també?", "Quins jocs podem jugar i que siguin divertits", "Sino menja, com puc, ara que tinc temps, preparar-li el menjar perquè li entri més pels ulls?"....i així mil preguntes més que intento buscar resposta....a vegades amb sort i altres no...

Bon Cap d'any i gaudiu de la mainada tot i que sigui esgotador en alguns moments...com ja he dit altres vegades, tota la feina que requereix plena dedicació durant moltes hores, esgota. Com treballar 12 hores davant d'un ordinador pensant i treballant amb pressió o com educar els nostres fills....

Comentaris

  1. jajaja! si, la verdad es que la mayoría de los papis están deseando que los chiquitos vuelvan al cole, la verdad, no es mi caso tampoco ;).
    Un abrazo muy fuerte.

    ResponElimina
  2. Hombre Soni!

    Cuanto tiempo!!

    Espero que todo te vaya muy bien!!

    Gracias por encontrar algun momento para pasar por aquí!!

    Como va a ser tu caso, el de querer que vuelvan los niños al cole, si eres una madre super guay...je, je

    Un beso!

    ResponElimina
  3. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  4. jajaja! Bueno, ya sabes... hacemos lo que podemos, espero que estés muy bien.
    Abrazo de oso ;)

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Per que a la muntanya fa més fred si la calor sempre va cap a munt i està més a prop del sol?

Que és la gravetat? (segons un senyor que es deia Einstein)

Plantar un arbre, escriure un llibre i tenir un fill....