Professor.......Per a que serveix això?

A mesura que em faig gran m'en dono compte de l'important que son alguns coneixements matemàtics que no tinc gaire integrats, degut al meu poc interes durant la meva vida formativa i sobretot ho noto per la meva feina d'informàtic on les mates son força recurrents.

Llavors em pregunto, i veig clar un problema dels meus anys d'escola. Dels meus professors, concretament.

Per exemple, vaig passar moltes hores calculant sinus, cosinus, tangents, hipotenuses (o sigui TRIGONOMETRIA) i realment ho feia per fer però sense veure clar quina utilitat pràctica tenia.

Per a que servia? Que tenia allò que era tant important?

OSTRES! Algú sap que amb trigonometria, abans de Crist, Eratostones va poder calcular el perímetre de la terra amb les ombres que generaven diferents cossos a dos punts allunyats. Sabien el tamany de la terra, amb trigonometria. Ho he descobert fa pocs anys.
I també es pot calcular aprox. la distancia de la terra al sol, o de la terra a la lluna... INCREÏBLE!...Perquè mai ningú m'ho va explicar? potser la meva predisposició a escoltar la Trigonometria hauria canviat.

Que costava vestir la trigonometria amb histories com aquesta, fent aquest càlcul, vestint amb el que significava a l'època aquest descobriment, que va significar a l'historia, quins altres matemàtics creien coses diferents, fer un debat...etc.

Evidentment no tota la formació acadèmica pot ser divertida..però per transmetre coneixement es necessita transmetre passió, entusiasme, curiositat, diversió....

No es poden transmetre coneixements com aquell que parla amb la paret, esperant que la paret xucli els coneixements, la majoria de vegades la paret, l'unic que farà serà rebotir els coneixements.

Conec moltíssima gent que ha estudiat una carrera simplement pq un professor els va fer estimar una materia en concret, un bon professor, una bona formació, te una influencia clara en les decisions futures i per tant, en la vida dels alumnes.

Tenim eïnes per fer aquest tipus de formació, es necessari que........NO; es imprescindible que els alumnes experimentin els seus coneixements...no pas escoltar-los.

Es imprescindible tenir alumnes molt ben formats, molt ben preparats...i no se si anem cap aquí.

Amb això, també vull dir que, per mi, la feina de professor es la mes important del món (desprès de pare/mare) i algun dia faré un post sobre això.
Recordem que un metge, per exemple, abans a tingut un professor o que es poden tenir professors i no tenir metges però el que es impossible es tenir metges sino han tingut professors que els transmetin els coneixements...

Algú ha de tenir passió per formar, per intentar fer estimar l'aprenentatge....sino es difícil treure grans professionals de qualsevol àmbit.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Per que a la muntanya fa més fred si la calor sempre va cap a munt i està més a prop del sol?

Que és la gravetat? (segons un senyor que es deia Einstein)

Plantar un arbre, escriure un llibre i tenir un fill....