Canviant el món amb el PowerPoint...

Sempre m'agrada parlar sobre el tema educació en el blog.

Crec que es un tema important i crec que estem en un moment de la història on s'han de fer canvis profunds al que hem fet fins ara. No puc escriure un decàleg de com s'hauria de fer perque no ho se però si tinc clar que el model actual, com he dit altres vegades, no es el correcte o no es el que funciona millor.

I no es només un problema dels professors o dels polítics..es un problema com a societat, encara veiem les coses diferents.

No m'agrada posar un exemple personal amb els meus fills, perque es molt fàcil arribar a la conclusió que vull fardar de fills i dir que son molt bons. No es la meva intenció simplement que aquest blog intento reflectir els meus pensaments i aquests estan condicions per el que em passa a la meva vida, on hi son els meus fills.

La meva filla de 7 anys a escola els han començat a ensenyar powerpoint, molt poc, d'una manera molt vaga, però saben que es.

Powerpoint: programa informàtic de Microsoft per a fer passes de diapositives a la pantalla, utilitzat principalment per fer exposicions publiques de qualsevol tema.

Un dia la meva filla em volia explicar que havia fet servir el "google point"...evidentment no la vaig entendre, vam buscar-ho al google i no existia aquest programa...desprès d'una estona parlant se'm va engegar la llumeta i vaig caure, pel que m'explicava que es tractava del powerpoint.

El vam obrir, li vaig ensenyar una mica com funcionava i li vaig proposar que fes un treball d'algun animal. No sabia quin escollir i li vaig propossar que ho fes d'un dels animals que mes em va sorprendre quan jo era petit.

L'ornitorinc (ornitorrinco, en Castellà).

Tenia oberta una finestra amb google on buscava informació i imatges de l'ornitorinc i una altra amb el powerpoint on anava muntant les diapositives. Mentre buscava informació i muntava el powerpoint estava entusiasmada amb tot el que estava aprenent i fent. De fet, el germà petit de 5 anys, al veure-ho, ja va voler començar a fer el seu powerpoint de ratpenats.

Un altre dia va venir una amiga seva a casa i quan ja no sabien a que jugar a la meva filla de li va ocorre fer el powerpoint amb la seva amiga, el van obrir i van seguir buscant informació de l'ornitorinc.

Ara ja ho han parlat a classe i ja hi han dues nenes que volen quedar per venir a fer el powerpoint de l'ornitorinc. La primera va "ratllar" a la seva mare tot el dia següent que volia buscar informació de l'ornitorinc i volia fer un powerpoint.

I sino fos per culpa de l'agenda de tots els nens amb l'ocupació d'extraescolars que no els deixen ni pensar (això ja es un tema d'un altre post..a casa també passa i no m'acaba d'agradar)...ja haurien quedat molts dies per acabar el powerpoint.

Que vull dir amb això? Que tinc una super filla? Que la meva filla te un super pare? No, la meva filla utilitzant la vara acadèmica estandar no es precisament la mes llesta de la classe ni jo soc cap crack.

He volgut explicar aquesta història perque em va bé per contrapossar-la amb la decisió d'altres pares amb el que permeten o no permeten fer als seus fills o amb el que troben necessari o no.

Algun pares m'han explicat que cada dia fan llegir als seus fills (alguns dedueixo que el que fan es obligar) algun llibre. Altres m'han explicat que limiten les hores d'ordinador als seus fills a 1 hora a la setmana. I el motiu d'aquestes decisions es ajudar a els seus fills a millorar a no caure al vici i ser persones de profit el dia de demà i no soc jo el que tinc cap autoritat per criticar aquestes decisions.

Però si que es curios que mentre a un nen l'obliguen/inciten a llegir cada dia per millorar la seva lectura la meva filla consumeix informació sobre la vida de l'ornitorinc sense que jo li obligui, es ella la que vol saber i per tant, es ella la que vol LLEGIR...arriba a casa i vol buscar informació (que, ho dic pels pares llibrefils, també vol dir llegir).
Es curios que alguns nens tinguin limitat l'ordinador perquè es dolent i la meva filla utilitzi aquesta eina diabòlica per adquirir nous coneixements, culturitzar-se i passar una molt bona estona.

Es curios com molts veuen l'ordinador com una eina que no es social, que es unipersonal i en canvi jo i la meva filla em compartir alguna tarda molt divertida aprenen coses de l'ornitorinc.

I el que es millor, jo no li he obligat a fer-ho, he detectat una inquietud seva i li he obert la porta perquè el rajolí d'inquietud es converteixi en riuada.

Segurament no estarem tot l'any fent powerpoints però ja intentarem trobar altres maneres d'aprendre a llegir/escriure aprofitant les inquietuds de cadascú.

Ja havia explicat que el meu fill va aprendre a llegir amb els cromos de futbol. Li agrada el futbol i automàticament vaig passar a formar part de la seva passió per utilitzar-la en favor d'ell mateix. Perquè a les col·leccions de cromos també hi han lletres. I dir  Zurutuza o Gaztañaga no es "moco de pavo".

I pels que encara no tingueu clar que hi ha de divertit a buscar informació d'un ornitorinc, o com a mínim que hi pot trobar un nen de 7 anys de divertit...aquí va una llista de coses de l'ornitorinc.


  • L'ornitorinc es dels poquissims mamífers que ponen ous
  • Aquests ous son tous i estan enganxats entre ells
  • L'ornitorinc te bec d'ocell, cos pelut de mamífer però camina semblant a un rèptil.
  • L'ornitorinc no te pits/mugrons.
  • Expulsa la llet semblant a com nosaltres expulsem la suor i les seves cries la succionen llepant els pels.
  • 10 dies abans de parir no mengen i deixen al mascle i van a cavar un túnel que pot arribar a fer 30 metres
  • Mentre fan el túnel van tapant-lo fent com portetes. Es creu que es perque si un depredador intenta entrar-hi, pensi que no hi ha res despres d'anar obrint comporta rera comporta.
  • Quan els Europeus van arribar on es troben els ornitorincs (australia) i van enviar animals dissecats a Europa perque els veiessin. Molts científics de l'època creien que es tractava d'un frau..que el bec l'havien cosit algun taxidermista.
  • Es dels pocs mamífers verinosos. Tenen una pua a la pota del darrera que pot fer bastant de mal si et punxen.
  • Son els unics mamífers que poden trobar presses utilitzat camps electromagnètics. Detecten els impulsos que generen els músculs de les petites presses enterrades als fons dels rius.
  • A diferencia de la majoria de mamífers que no posen ous que estan a 37 graus, els ornitorincs estan a 32 graus de temperatura.
  • Els ornitorinc neixen amb dents però les perden al poc de néixer.
  • A vegades es diu fent broma que l'ornitorinc és una prova que Déu té sentit de l'humor (per exemple, al començament de la pel·lícula Dogma)

Interessant fins i tot per un adult, no?






Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Per que a la muntanya fa més fred si la calor sempre va cap a munt i està més a prop del sol?

Que és la gravetat? (segons un senyor que es deia Einstein)

Plantar un arbre, escriure un llibre i tenir un fill....