La Setmana Blanca..

En aquest post no vull entrar a opinar si em sembla bé la setmana blanca o no. Però si la demagògia que, des de el meu punt de vista se'n ha fet.

Primer de tot. Diuen que es una putada pels pares que treballen. Que faran amb els nens?
I que fan a l'estiu?
Cal recordar que a l'estiu els nens tenen 2 mesos llargs de vacances, i llavors que fan els pares? no es també una putada? No conec cap empresa privada que doni 2 mesos de vacances als seus treballadors.

Per tant, es tan putada vacances al febrer com a l'estiu. Els pares s'han d'espavilar igualment..i pel tema calers (en tema casals, cangurs..), es el mateix....la setmana blanca farà que les vacances d'estiu durin una setmana menys...aixi que, en el comput global, la despesa en casals hauria de ser igual.

Hi han paisos que tenen la setmana blanca des de fa molts anys( França crec que més de 15 anys) i no passa res. Els pares s'adapten a aquestes vacances com ho han de fer a les d'estiu o a les de setmana santa o a les de reis o a la jornada intensiva a l'estiu.... perquè sino, posats a queixar-nos...eliminem les vacances de Nadal o la setmana santa...o eliminem-les totes.

Llavors hi han els que diuen que fan aquesta setmana perquè la gent vagi ha esquiar i les families no poden per la crisis, vaja, segur que hi han families que poden i moltes altres que no poden. També eliminem les festes de Nadal perquè es injust que gent amb pocs recursos hagi d'alimentar il·lusions als seus infants amb regals que segurament no es pot permetre?

Això es fer demagògia. A les vacances d'estiu hi han families que van a Mallorca o a port aventura o a EuroDisney i ningú s'ha queixat d'aquesta injustícia o falta de respecte cap a les que no podem fer-ho tan alegrament.

L'altre dia vaig escoltar un representant de l'empresariat del Turisme rural i estava disconforme amb la supressió de la setmana blanca. Des de un punt de vista empresarial, la setmana blanca ajuda al sector de l'oci a diversificar la seva entrada de diners i no centrar-la tota a l'estiu o setmana santa...que es quan s'acostuma a emplenar tot.

Com he dit al principi, no estic a favor ni en contra de la setmana blanca, tot i que no em sembla mala idea. El que estic en contra es l'allau de critiques, per mi, infundades, a aquesta setmana blanca. O si més no, les critiques, si son certes, també ho han de ser a la resta de festes de l'any i no només a la setmana blanca.

Jo no vaig enlloc, per la setmana blanca i no contribuiré a aixecar el país amb la meva despesa però si conec força gent que s'ho ha pogut muntar per marxar a alguna casa de turisme rural que podrà fer l'agost al mes de Febrer.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Per que a la muntanya fa més fred si la calor sempre va cap a munt i està més a prop del sol?

Que és la gravetat? (segons un senyor que es deia Einstein)

Plantar un arbre, escriure un llibre i tenir un fill....