Masses regals per reis...

He estat pensant sobre la famosa frase que s'aplica als nens que tenen masses regals.

"Tenen tants regals que no els valoren"

"Si tenen masses regals no valoraran el que tenen"

Tot i que soc un lluitador ferm sobre la limitació de regals dels meus fills pels reis no estic d'acord en la veracitat d'aquestes frases.

Els nens valoraran les coses per la quantitat de coses que tinguin? o bé les valoraran o no depenen de l'educació dels seus pares?

Doncs això, que uns nens valorin, o no ,uns juguets, es culpa, o gracies a l'educació que reben, independentment del número de regals que tenen.

Conec casos de nens que no tenen gaires regals però els cuiden malament com de nens amb molts regals i els cuiden a tots i juguen a tots.

Evidentment, per una qüestió purament matematica, si te mes juguets es mes provable que pugui dedicar menys temps a cadascu d'ells.
El que no m'agrada de tenir masses juguets es el problema de l'espai fisic on guardar-los, es tenir que fer maratons el dia de reis que per mi i pels nens es agotador, es anar a buscar regals a gent que no tindria que fer-los però els fa, com si fos una cursa a veure qui ho fa millor....

Però no pateixo per ells, si soc capaç d'inculcar-los bé l'apreci a les coses i el que costa guanyar i arribar a tenir el que tenen, no els afectarà que tinguin 10 o 20 juguets.

Altres observacions que vull puntualitzar...a vegades algú veu un nen jugant amb un juguet 5 minuts i marxa a jugar a una altre cosa i surt la frase "mira, te tantes coses que no sap a que jugar, estan farts..."..per mi, mentida.

Els nens els hi agrada jugar a jocs que puguin recrear el mon o bé el seu món. Hi han juguets que estan teledirigits, que serveixen per fer una cosa i poc mes. Per exemple, aquests reis els meu fill l'hi han portat unes rampes on fiques tres cotxes, prems un boto i els tres cotxes baixen per la rampa amb la força de la gravetat. Una vegada has fet baixar els cotxes 40 vegades (on sempre guanya el mateix perquè una rampa te mes inclinació) es divertit seguir jugant?

Els juguets han de recrear el màxim una realitat o bé ha de ser un juguet que permeti crear un món virtual al seu voltant on poder imaginar noves situacions, noves aventures. A vegades els pares podem ajudar a fer veure que un juguet pot servir per recrear una situació diferent als que ells pensen.

Si fos veritat que els nens van farts i que tenen tantes coses que no juguen a res no passarien hores a les videoconsoles. Perque pasen tantes hores jugant a les videoconsoles?, perquè poden aconseguir el "sumum" dels somnis dels infants..un joc per recrear la realitat i que els siguin protagonistes, on ets protagonista de la teva pelicula.

Com jo quan era petit i jugava a "clics"...jo a casa hi jugava alguna estona però quan anava a casa del meu cosí hi jugava molt mes..tenia molts mes clics, tenia un castell, un vaixell i podiem fer guerres d'exercits, fer trinxeres...jo a casa nomes tenia 4 clics i el meu mon virtual s'acabava sino afegia a la barbie de la meva germana.

En resum, tenir molts regals potser dolent per molts motius però no fara nens consentits o nens que no valoraran les coses. No dimitim de la nostra feina, que passi això o no es cosa de l'educació dels pares.

De fet, la influencia dels pares va molt mes enllà del que moltes vegades volem creure.

Per acabar us deixo un dels millors videos que he vist a la meva vida. En 60 segons resumeixen un dels problemes dels nens avui en dia...no pas que tinguin masses regals...


Comentaris

  1. I aprofitar les múltiples festivitats que té el calendari per a dosificar els presents??

    ResponElimina
  2. Efectivament, sembla una solució logica. Però no es tant fàcil, ja que els regals que jo puc gestionar directament (els de casa, tiets i avis) ja estan acotats, en el meu cas. I tenen mes o menys els que haurien...un per casa.

    El problema ve amb els regals de gent que no pots controlar i que volen veure el dia de reis com obren el seu regal els nens. I si, una vegada oberts, els pots guardar per mes endavant però els nens ja saben que els tenen.

    Encara que en el post volia dir que encara que tinguessin masses regals (que en el meu cas tampoc en tenen mases però si mes dels que voldria) tampoc no es un problema, com molta gent està farta de dir. (psicopedagocs inclosos) Sino de com els pares eduquin als seus fills.

    Tot i que el que dius, si que alguna vegada em guardat els nostres regals per mes endavant (aniversaris o altres) quan ja els teniem comprats i em descobert que algun "no controlable" li/els tenia un regal preparat que no tocaba(per preu o quantitat).

    Merci per comentar el Post!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Per que a la muntanya fa més fred si la calor sempre va cap a munt i està més a prop del sol?

Que és la gravetat? (segons un senyor que es deia Einstein)

Plantar un arbre, escriure un llibre i tenir un fill....