Cada vegada se menys coses...

Avui parlava amb els meus fills d'un tema que s'ha parlat sempre però que m'agrada parlar-ne perque ha ells els hi semblat estrany d'entrada.

Estavem parlant de la meva feina i que sempre tinc que aprendre coses noves perque es van inventat nous sistemes per fer millor el que es feia diferent abans o bé perque descobreixo maneres de fer les coses que abans desconeixia.

Els hi he dit que cada vegada que aprenc una cosa nova se menys coses. Aixi d'entrada, els hi ha xocat.

No hi estaven d'acord.

Però es real. Cada vegada que aprenc una cosa nova, se una cosa que abans no sabia, per tant, d'entrada se més coses però aquesta cosa que no sabia, al saber-la m'obre un món de nous coneixements, de noves formes de fer les coses que encara no se i que abans, ni tant sols sabia que existien.

Per tant, ara se que no se moltes més coses, que abans de saber la cosa nova. ;-)

Per tant, en proporció, se menys coses...

Es important que tinguin clar que això funciona aixi...sol passar aixi, quan aprens un nou coneixement sols adonar-te de noves coses que et falten per saber.

Al final han vist que potser tenia una mica de raó.

I cada vegada, amb el futur tant canviant que es preveu, haurem d'estar més preparats per adonar-nos del poc que sabem i no pensar que quan arribem a un punt ja sabem fer moltes coses i ja no fa falta fer res més.

Es com l'objectiu de tenir una carrera per tenir un bon futur. Si el teu objectiu es acabar la carrera i punt, a menys que el teu pare sigui el jefe d'alguna empresa, d'entrada segur que acabes a l'atur més tard o més d'hora.

Espero que els meus fills vegin l'aprenentatge d'aquesta manera...sino la vida els hi donarà moltes lliçons.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Per que a la muntanya fa més fred si la calor sempre va cap a munt i està més a prop del sol?

Que és la gravetat? (segons un senyor que es deia Einstein)

Plantar un arbre, escriure un llibre i tenir un fill....