El futur s'està menjant el present i ningú ho veu...
En molts Posts he parlat sobre aquest tema.
Potenciar la creativitat, la capacitat de reinventar-se, de reaprendre, la curiositat, les ganes per saber, parlar en públic, preparar un treball...
L'escola encara "fabrica" nens per fer coses programades, teledirigides.
Sempre hi hauran nens que necessitaran ser programats, que no voldran pensar gaire.
Però el que hem de fer es fer pujar al carro al màxim de nens possibles. O sigui, si hi ha una possibilitat que un nen pugui ser més creatiu, amb més capacitat per investigar i resoldre problemes pel seu propi peu, millor.
El futur que espera als nostres fills es impossible d'imaginar però alguna part del futur ja està apareixen al nostre present i molt no ho volen veure.
Per tant, ens han de fer pensar que tot canviarà i que els nostres nens, en el seu futur, el % de feines on es necessitarà la seva creativitat, la seva capacitat de reapendre, de resoldre problemes, de reinventar-se serà molt més alta que avui dia.
Aquí alguns exemples.
El decatlon ja està utilitzant uns caixers automàtics. Encara es poc pràctic però ja està inventat un codi de barres que al passar per caixa, i sense treure els productes del carro, una maquina pugui saber la factura total. Si no fa falta treure els productes del carro i pots pagar ràpid, potser aquest dia desapareixeran totes les dependentes de grans superfícies.
De fet, penseu una caixera de gran superfície, agafa el producte i el passa per un lector de codi de barres una i altra vegada. Es la típica feina que una maquina pot fer. De fet, algunes d'elles ja estan per sota del que una maquina podria fer...ja que no diuen ni Bon Dia. Per tant, evident que la feina de caixera te molts números de deixar d'existir en el futur dels nostres fills.
Un altra exemple, els camions de les escombraries molts ja només porten un conductor. La recollida de les escombraries la fa uns braços mecànics. Per l'altra banda Google està investigant/desenvolupant cotxes que funcionen sense conductor.
Es evident pensar que en un futur no molt llunyà els cotxes de servei i segurament el transport de mercaderies de llarg recorregut, serà fet per maquines que aniran soles. Segurament alguns anys més tard d'això els hi tocarà el torn als cotxes particulars, si encara en tenim.
Les google glass, juntament amb altres tecnologies, permeten que un doctor pugui operar a distancia. Per tant, canvia el concepte de metge, de feina...els bons metges poden tenir un abast mundial i els dolents perdre punts.
Les impressores 3D, que permeten que qualsevol pugui fabricar un prototip o, les mes potents, fabricar productes comercials. Que cada empresa es pugui fabricar les seves peces...això ho canviarà tot. Ara imprimeixen amb materials plàstics però, que faran en el futur?
En el futur imminent també seguirem necessitant feines manuals, com el senyor que et ve a muntar l'armari (sino el montes tu d'Ikea) o el paleta que et fa les reformes...però la proporció d'aquestes feines es va reduint. Això, crec, no hi ha cap dubte...
No ho veu la gent? El futur esta en un lloc i seguim fent el mateix de sempre. En el futur la majoria treballaran en llocs on serà mes important el cervell que no pas el múscul...i sobretot el cervell creatiu ja que el cervell lògic acabarà sent substituït per una maquina. Potser d'aqui 150 anys el cervell creatiu també serà substituït, però a curt termini sembla que no.
Per tant, em d'estimular la creativitat en els nens, em de preparar-los per canvis bruscs durant la seva vida laboral...el seu futur es això...hem de potenciar els seus talents (siguin els que siguin) perquè es l'única manera que tenen d'ensurtir-se'n..
Intentar fer nens-robots que aniran a la universitat, tindran un títol i ja podran treballar d'allò tota la vida i amb molt bons sous...això ja te més de ciència ficció que de real...si no es tenen les aptitud i actituds apropiades.
Potenciar la creativitat, la capacitat de reinventar-se, de reaprendre, la curiositat, les ganes per saber, parlar en públic, preparar un treball...
L'escola encara "fabrica" nens per fer coses programades, teledirigides.
Sempre hi hauran nens que necessitaran ser programats, que no voldran pensar gaire.
Però el que hem de fer es fer pujar al carro al màxim de nens possibles. O sigui, si hi ha una possibilitat que un nen pugui ser més creatiu, amb més capacitat per investigar i resoldre problemes pel seu propi peu, millor.
El futur que espera als nostres fills es impossible d'imaginar però alguna part del futur ja està apareixen al nostre present i molt no ho volen veure.
Per tant, ens han de fer pensar que tot canviarà i que els nostres nens, en el seu futur, el % de feines on es necessitarà la seva creativitat, la seva capacitat de reapendre, de resoldre problemes, de reinventar-se serà molt més alta que avui dia.
Aquí alguns exemples.
El decatlon ja està utilitzant uns caixers automàtics. Encara es poc pràctic però ja està inventat un codi de barres que al passar per caixa, i sense treure els productes del carro, una maquina pugui saber la factura total. Si no fa falta treure els productes del carro i pots pagar ràpid, potser aquest dia desapareixeran totes les dependentes de grans superfícies.
De fet, penseu una caixera de gran superfície, agafa el producte i el passa per un lector de codi de barres una i altra vegada. Es la típica feina que una maquina pot fer. De fet, algunes d'elles ja estan per sota del que una maquina podria fer...ja que no diuen ni Bon Dia. Per tant, evident que la feina de caixera te molts números de deixar d'existir en el futur dels nostres fills.
Un altra exemple, els camions de les escombraries molts ja només porten un conductor. La recollida de les escombraries la fa uns braços mecànics. Per l'altra banda Google està investigant/desenvolupant cotxes que funcionen sense conductor.
Es evident pensar que en un futur no molt llunyà els cotxes de servei i segurament el transport de mercaderies de llarg recorregut, serà fet per maquines que aniran soles. Segurament alguns anys més tard d'això els hi tocarà el torn als cotxes particulars, si encara en tenim.
Les google glass, juntament amb altres tecnologies, permeten que un doctor pugui operar a distancia. Per tant, canvia el concepte de metge, de feina...els bons metges poden tenir un abast mundial i els dolents perdre punts.
Les impressores 3D, que permeten que qualsevol pugui fabricar un prototip o, les mes potents, fabricar productes comercials. Que cada empresa es pugui fabricar les seves peces...això ho canviarà tot. Ara imprimeixen amb materials plàstics però, que faran en el futur?
En el futur imminent també seguirem necessitant feines manuals, com el senyor que et ve a muntar l'armari (sino el montes tu d'Ikea) o el paleta que et fa les reformes...però la proporció d'aquestes feines es va reduint. Això, crec, no hi ha cap dubte...
No ho veu la gent? El futur esta en un lloc i seguim fent el mateix de sempre. En el futur la majoria treballaran en llocs on serà mes important el cervell que no pas el múscul...i sobretot el cervell creatiu ja que el cervell lògic acabarà sent substituït per una maquina. Potser d'aqui 150 anys el cervell creatiu també serà substituït, però a curt termini sembla que no.
Per tant, em d'estimular la creativitat en els nens, em de preparar-los per canvis bruscs durant la seva vida laboral...el seu futur es això...hem de potenciar els seus talents (siguin els que siguin) perquè es l'única manera que tenen d'ensurtir-se'n..
Intentar fer nens-robots que aniran a la universitat, tindran un títol i ja podran treballar d'allò tota la vida i amb molt bons sous...això ja te més de ciència ficció que de real...si no es tenen les aptitud i actituds apropiades.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada