El Gran Hermano...només per vigila

Fa temps, segurament degut a la meva condició d'informàtic (encara que últimament ho atribueixo a la meva condició de ser humà) veig coses sense sentit en el funcionament dels sistemes públics.

Diuen que l'estat ho sap tot de tu, que et tenen vigilat, que si volen saben els colors dels teus calçotets, que tenen cameres, que les converses telefòniques i les comunicacions d'Internet queden registrades per x mesos per si la poli les necessita, sino pagues l'IVA a temps no se'ls hi escapa la multa....però potser no ho saben tot, potser, de fet, no saben res.

Concreto.

Vull demanar una ajuda pel menjador de la meva filla, ja que crec que per la meva situació familiar es possible que em donin alguna cosa.

Em demanen...atenció:

Certificat de convivencia (Ajuntament)
Vida Laboral (Seguretat Social)
Certificat de l'institut Nacional de la seguretat Social, conforme rep, o no, alguna prestació econòmica dels pares o tutors legals (INSS)
Declaració de Renda
Certificat OTG en que s'especifica si rep o no l'atur (OTG) i si es treballa 3 ultimes nòmines

En resum, per demanar una ajuda he d'anar a l'OTG, a l'ajuntament, a l'INSS, a buscar la vida laboral i fer la declaració de renda.

No se en altres ciutats però a la meva he d'anar a 4 llocs i la sol·licitud s'entrega a un altre lloc, el consell comarcal.

I per descomptat fent les seves pertinents cues.

Ho trobo patètic. Ho saben tot de mi i de la meva família. Tal com està la tecnologia, tal com poden arribar a funcionar les xarxes a internet, no m'haurien de demanar res. Ho haurien de saber tot de mi.

Simplement hauria de fer la petició i engegar-se tots els mecanismes informàtics per saber si puc optar a la beca o no, o bé si s'ha de fer sorteig...o el que sigui.

I ja no parlo de la finestreta unica o de poder fer gestions per internet (com demanar la vida laboral)...sino que es una tonteria que demanin papers per tot entre diferents organismes oficials. Es una perdua de temps i es un despilfarro de temps, papers i treballadors. A part es un desaprofitament de les noves tecnologies increïble.

Tot hauria de ser automàtic. Inicio el procés i llavors ja recuperen la informació que necessitin. I si es pel tema de la privacitat.....carai, es igual que ho agafin ells o que els hi doni jo....tindran la informació.

Alguns diran...es que si fos tan fàcil tothom ho faria. D'acord, que ho faci tothom. Però si les condicions per optar a determinades ajudes estan ben acotades...rebran qui ho necessitin, no pas qui ho demani.

Però el problema no es pas les ajudes..es en tot.

Demanen papers per tot però s'els hi enfot si son falsos...es un pur tràmit burocràtic per seguir girant la roda de funcionaris plena de greix que gira tant a poc a poc com pot.

Exemples...els que volgueu....

Està ple de persones censades en vivendes que no hi viuen...i llavors els propietaris tenen feina per demostrar que aquelles persones no han viscut mai allà. Jo mateix, tenia un xino empadronat a casa, fa uns anys.

Els xinos son gent silenciosa però no crec que ho siguin tant com perquè visques a casa meva i no el veies.

Vaig anar a l'ajuntament a preguntar sobre el tema i van dir que: "uf! està ple de persones empadronades a vivendes que no han viscut mai....ho fan per demanar ajudes, permís de treball...el que sigui que es necessiti estar empadronat ha algun lloc".

Jo vaig preguntar que demanaven per empadronar ha algú en un pis...la resposta....un contracte de lloguer, per exemple.

Em van ensenyar el suposat contracte de lloguer que havia fet servir el xinès. En el contracte, òbviament fals, hi sortia una persona com a propietària que no era pas jo. Però si l'ajuntament m'envia l'IBI cada any a mi, ja sap qui es el propietari. Com pot permetre que l'enganyin amb una cosa tant bàsica, on tenen tota la informació?

Es veu que totes aquestes denuncies on gent es queixa per tenir empadronats persones que no han viscut mai, te un cost molt elevat. Ja que per desempadronar-les no es tant fàcil...cales públics treballant per arreglar errades que ja son cròniques i que amb un bon sistema informàtic i amb una mínima rigurositat professional i legislativa es podrien evitar, segur, el 80% dels enganys.

On està el Gran Hermano que ens vigila quan el necessitem?...només sortirà quan hagi de fer servir la vara amb nosaltres?

I ja se que s'han fet millores i que moltes gestions es poden fer per internet...però son ells els que han de fer la feina...jo només he d'iniciar els tràmits.

Vaja, es la meva humil opinió.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Per que a la muntanya fa més fred si la calor sempre va cap a munt i està més a prop del sol?

Que és la gravetat? (segons un senyor que es deia Einstein)

Plantar un arbre, escriure un llibre i tenir un fill....