Una reflexió i la Playstation 2 (part 2)

A la primera part he intentar explicar els motius pels quals la videoconsola no es dolenta. Em serveix per fer madurar els meus fills i que aprenguin a autoregularse i també em serveix per que aprenguin moltissimes coses que potser no aprendrien si llegissin depen quins llibres.

Avui mateix em jugat a un joc, anomenat "BUZZ", com un concurs, en aquest cas en la versió feta per a nens, on hi havia una pregunta, amb temps per contestar-la, on es deia:

"Si con las dos manos hay 10 dedos, cuantos dedos hay en 8 manos?"

Hi havien 4 possibles respostes:

20

80

40

10

Com s'havia de respondre ràpid (i et donaven més punts si contestaves primer), els 2 nens (i jo també) en contestat 80...ja que amb les presses em multiplicat el 8 pel 10 per culpa de no llegir bé la pregunta.
Llavors em parat el joc i els hi hem fet reflexionar sobre l'engany de la pregunta..explicar que dos mans tenen 10 dits no era part de la pregunta, simplement era per enganyar-los...i ha estat una estona divertida...

La segona part de la història parla d'avançar-me al futur.

Com a pare tinc la obligació de preparar als meus fills per coses que encara no els hi passen però que probablement els hi acabaran passant...o bé acabaran passant a gent del seu entorn...

Els meus fills tenen videoconsola abans que cap d'ells la demanes. Això em porta alguna avantatge al meu favor.

Els hi vaig aconseguir la playstation2, una consola de l'any 2000 (fa 16 anys!!!), amb 6 "mandos" i, d'entrada, un joc de futbol, el pro evolution soccer 4.

El cost total va ser de 30 o 40 euros....la consola me la van regalar, el joc també, el multitap també (aparell per afegir més de 2 mandos)..i simplement vaig haver de comprar 3 o 4 mandos, que pots trobar de segona mà per 9/10 euros...

Quan algun dia venien veïns a casa o alguns amics de l'escola, tots flipaven al veure que podien jugar tots 5 o 6 de cop (hi ha un màxim de 8 a la vegada). El meu fill es va entretindre a crear els jugadors nous que no apareixien al joc de futbol(el joc permet crear jugadors nous, canviant dorsal, aspecte físic, alçada, color de pell, cabells...)...Neymar, Luis Suarez, Bale.....per que els equips estiguessin actualitzats...

Que volia explicar amb tot això?

Abans que els meus fills em demanin una videoconsola, que es provable que l'acabessin demanant..ja els hi he subministrat jo. I la que volia jo.

Tot i que saben perfectament que existeixen la Playstation 3 i la 4 ells s'ho passen super bé amb la 2 i els hi he explicat el cost que té voler estar a la ultima de tot, que les empreses t'utilitzen com un titella per que sempre vulguis comprar el més nou, cada any i mig o dos les empreses treuen un nou model de consola...es aquella famosa frase del capitalisme: "El capitalisme es com anar amb bici, si deixes de pedalar, caus".....estan super orgullosos de sentir que no compren coses per que toca i també estan super contents de poder tenir forces jocs a costos bastant assequibles...

Anem a algun mercat de segona mà i comprem algun joc per 5 euros....quan els jocs de la play4 valen 50/60 euros...de fet, algun dels meus fills ja ha raonant ell sol que com es que la gent es gasta 60 euros per un joc, si ell el pot tenir-ne per 5 euros, encara que el seu tingui els gràfics més cutres....un joc de futbol es un joc de futbol...encara que els jugadors de la play4 els hi puguis veure fins i tot els plecs de la roba o si tenen pels a les orelles...

Si jo volgues tenir aquest arsenal per que, quan venen amics, puguin fer un esdeveniment social i jugar tots 6/7 a la videoconsola, amb la play4...potser m'hauria gastat quasi 1000 euros...

I el que es més curios es que molts amics del meu fill volen venir a casa a jugar a la play 2 perque troben molt divertit estar al mateix sofà jugant a l'hora...quan molts tenen la play 4 a casa...segurament, quan el meu fill creixi, voldrà tenir la play que toqui en aquell moment, ja que el tema de jocs online (on jugarà amb amics que estan a casa seva) es provable que acabi sent una demanda..

Si jo no m'hagues avançat comprant la play2 algun dels ultims reis segurament m'haguessin demanat la play3/4..evidentment puc decidir no comprar-la, nomes faltaria, però ni tant sols a fet falta..i a sobre els meus fills han tret una lliçó per gestionar la cultura capitalista...que no es dolenta, si qui controla ets tu..

Mentres, jo m'he estalviat molts centims, la consola te prous mandos per convertir-la en un centre d'entreteniment social (miro de tenir en compte sempre agafar jocs que poguem jugar tots a l'hora si volem..) i a mi em serveix per ensenyar als meus fills a regular-se i ha controlar els seus impulsos...per que evidentment ells, per naturalesa, s'estarien 6 hores davant de la consola...i es normal, allà dins poden fer coses fantàstiques, poden ser en Messi, l'spiderman o qui vulguin..

Per tant, espero que jo els ensenyi a tenir autocontrol i saber gestionar el temps que estan davant d'una pantalla. Sino els ajudo jo, o ho aprenen ells o quan siguin grans potser no tindran autocontrol amb alguna altra cosa que ja no podrè ajudar-los. Tot suma encara que res assegura res..

Sempre penso que als nens els has de preparar per les coses abans que s'hi enfrontin de veritat. Es el que fan els animals...es barallen entre ells de petits per estar preparats per quan es barallin/cacin de veritat al fer-se grans...

Ara semblarà que faig un canvi de tema brutal però per mi es el mateix tema...

Això ho parlava fa poc amb un amic...als nens els hi has de parlar de les coses abans que si trobin...tu has d'ensenyar a travessar un carrer a un nen moltes vegades, abans del dia que ho faran tots sols, tu has de parlar i ensenyar coses del sexe abans que ells tinguin els seus impulsos sexuals..quan tinguin els impulsus sexuals es provable que creguin que ells saben més que tu i que tu ets un carca i que no t'enteres de res...

En canvi molts pares intenten preparar als seus fills en moltes coses quan s'hi troben o quan el fill ja hauria de saber que fer, o tenir prou seny per fer-ho sol...però en el fons...si no ho fa el pare i no es capaç de fer-ho el nen/a...ja ho farà la vida per ell...

He passat de la play al sexe...per mi...tot es un fil conductor...




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Per que a la muntanya fa més fred si la calor sempre va cap a munt i està més a prop del sol?

Que és la gravetat? (segons un senyor que es deia Einstein)

Plantar un arbre, escriure un llibre i tenir un fill....