dimecres, 26 de novembre de 2014

Universalment educatiu : Part "perquè?" o Part 5

Despres d'aquests post i molts altres que aniré afegint a mesura que els utilitzi amb els meus fills....em pregunto una cosa.....

Tots aquestes explicacions ens ajuden a entendre el món, ens obren la ment a visions diferents del que nosaltres podriem deduir amb el que veiem amb els nostres ulls, ens ajuden a pensar, ens sorprenen, ens marquen...

Doncs, no se les altres escoles però a mi mai em van explicar res d'aixo a l'escola...ho he aprés de gran....vaig estudiar els planetes, me'ls havia de saber però no em van explicar detalls que m'obrissin la ment, que em fessin pensar.

Saber els planetes es un acte mecànic i no m'aporta res, coneixer perquè les coses son com son, em fa entendre el món, em fa pensar i em prepara per pensaments més elaborats que aniré assolint al llarg de la vida...

I si a sobre, m'apaguessin la llum de la classe i amb una llanterna i una pilota m'ho expliquen, com vaig fer amb el cas de la lluna, llavors ja no oblidaré mai a la meva vida...

vaja, només es una opinió......

2 comentaris:

  1. Bé, per poder pensar primer necessites tenir un coneixement bàsic aprés mecànicament, una base.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Amb això estem d'acord 100%.

      El tema es si l'educació es centre moltissim en aquests mecanismes per llavors no desenvolupar el pensament sobre aquesta base.

      Llavors, aquest pensament es deixa a l'atzar de cadascú. Depen de la genetica, la familia...però l'escola no acostuma a afegir-hi el seu gra de sorra....

      Quan per mi es l'essencial, potencia la creativitat, el pensament, el dubte....sobre la base de coneixement que podem tenir.

      Vaja, es la meva percepció. Potser erronea.

      Elimina