Si hay que ir ,vamos. Ahora, ir por ir es tontería.

Avui estava parlant amb una persona i ha sortit el tema que jo vaig fer un conte fa un temps.

La persona s'ha sorprés i m'ha preguntat si ho havia fet amb pdf.

Li he contestat que no, que el vaig fer físicament i que en vaig fer 250 copies per vendre-les i amb els beneficis vaig comprar llibres per la biblioteca de l'escola.
Sempre en porto un a sobre i li he ensenyat.

Ella s'ha estranyat, i m'ha dit:

- I ara que?
- Res - jo li he dit.
- No has fet res més amb el conte?
- No, l'objectiu era convertir una il·lusió en realitat.
- Ostres, però sap greu que això tant xulo quedi aixi...
- No, que va. Si l'objectiu era complir un somni, una il·lusió que jo tenia. Una vegada ja he complert la il·lusió, que era fer un conte, ja puc parar. Que tinc moltes coses a fer.
- ja, ja....

No se, potser el següent camí seria presentar-me a 10 premis literaris, que no guanyaré; enviar el conte a 10000 editorials, que no em publicaran o anar a llibreries o biblioteques/diputacions a distribuir el meu conte, que potser mai ningú li interessarà. Un temps preciós i difícilment util..i un temps que prefereixo utilitzar en fer altres coses.

El resum de la conversa seria la demostració que la gent associa a fer alguna cosa per aconseguir algun objectiu (material i/o econòmic)..quan fas les coses per fer-les, perquè et feia il·lusió, perquè no et volies morir sense fer allò que et feia il·lusió, no ho entén...

Aquest pensament es una mica tòxic. Evidentment, com em de menjar, algunes de les coses que fem a la vida han de tenir l'objectiu econòmic, però només una part. O com a mínim no ha de ser l'objectiu principal per fer o deixar de fer una il·lusió.

Si l'objectiu d'un acte es guanyar diners, tothom sembla entendre-ho...quan l'objectiu d'una acció es complir un somni/il·lusió sense més pretensions...la gent no ho entén i passes a ser un tio friki.

Potser si soc friki, però d'entrada si em moro demà ja tinc una il·lusió menys pendent de fer...

Comentaris

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Per que a la muntanya fa més fred si la calor sempre va cap a munt i està més a prop del sol?

Que és la gravetat? (segons un senyor que es deia Einstein)

Plantar un arbre, escriure un llibre i tenir un fill....