adoctrinament....

Fa dies, parlant amb una persona, em deia que havia vist els llibres de l'escola dels meus fills i que estava clar que els estaven adoctrinant. Que era molt greu.

Evidentment no havia vist els llibres de l'escola dels meus fills..i quan els hi vaig ensenyar (6é primaria) es va tenir que esforçar moltíssim per trobar alguna cosa que ell pogues classificar com adoctrinament d'una manera clara. (no se, potser a institut es molt evident...però com no tinc nens allà).

Segurament li havien ensenyat uns altres llibres per posicionar-lo.

De fet, a primària no es fa historia, simplement es toca de manera molt lleugera, molt resumida. El que si es toca es el canvi de edat mitjana a edat moderna...i un dels punts importants d'aquest canvi es el descobriment d'America.

Li vaig comentar:

- Creus que estan adoctrinant als nens amb el que s'explica del tema descobriment d'America?

- No, home, no...això es un fet històric real i molt important. S'està explicant molt bé.

- Doncs no hi estic d'acord. A la meva filla li he tingut que explicar la veritat sobre aquest tema, ja que no vull que sigui adoctrinada amb una visió partidista de la historia i explicada del bandols dels guanyadors.

- Que dius?

- En el llibre de la meva filla explica el descobriment d'America com un gran avanç, com un gran descobriment, com un periode de riquesa i que va canviar moltes coses cap a bé..

 - Ja...

- Si els Maies encara existissin, que explicarien els seus llibres d'història? Explicarien la historia que va destrossar la seva cultura, explicarien la historia d'un genocidi de magnituds colossals, explicarien com van obligar a creure en deus que no eren seus, explicarien que els hi van portar malalties que els van arrasar, explicarien que l'arribada de l'home europeu va ser la fi de la seva civilització, el fi de tot...el desastre final.

- Home...si..

En resum, sempre s'adoctrina, sempre ens posicionem i cada poble explica la historia segons la seva experiència vital, segons el que senten i segons la seva manera d'entendre el món..

Si a Catalunya es te una cultura diferent, un idioma diferent i una manera de fer diferent...es normal que l'ensenyament, la historia i tot estigui impregnant d'aquestes diferencies...si algu vol carregar-se la visió diferent d'algu per imposar la seva també es adoctrinament...no se..

Per mi adoctrinar es donar una visió unica però principalment es donar raons per odiar a la gent que no es com tu. I no tinc clar que això estigui passant a Catalunya....vaja, la meva experiència personal em diu que no...una altra cosa es que hi hagin hagut alguns problemes despres del 1-O..però no tothom, despres del que va passar, va poder controlar la situació..i ha passat a l'escola, a les feines i a tot arreu..i això tornarà la la normalitat despres d'un temps...

A més, si aquest algú ha aconseguit "adoctrinar" amb aquesta visió d'una manera democràtica, negociant durant 40 anys per aconseguir més capacitats de govern, per poder decidir des d'aquí..Es te dret a treure aquests guanys democràtics, per que hi ha algú que creu que no li va bé pels seus interessos?

Potser no seria més lògic que intentessis convencer a la gent pq els votessin i llavors ja anirien canviant ells el que creguessin, potser durant 40 anys més?

Aquesta persona em va dir que clar, que si s'havien d'esperar a guanyar-ho electoralment no es podria, que era molt difícil, ja que hi havia massa gent adoctrinada. Que s'havia que fer per la força.

Li vaig contestar que si no era el mateix argument que havien fet servir els seus odiats enemics independentistes. Com els independentistes van arribar a la conclusió que era impossible que a Espanya ningú els hi fes cas, despres de més de 10 anys demanat que s'escoltessin les seves veus, al final van tirar pel dret. Referèndum i DUI suïcida.

Com a mínim els del referèndum tenien majoria al parlament i en canvi els partits que aquesta persona defensava no. Es greu tirar pel dret però encara ho es més si no representes a la majoria parlamentaria.

El que trobava aberrant per part dels independentistes, que era tirar pel dret, si que li semblava bé que ho fessin els del seu corrent ideològic.

Qui te raó? cap? els dos?

Al final es va enfadar...bàsicament estava segur que ell tenia raó i els seus enemics no...

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Per que a la muntanya fa més fred si la calor sempre va cap a munt i està més a prop del sol?

Que és la gravetat? (segons un senyor que es deia Einstein)

Plantar un arbre, escriure un llibre i tenir un fill....