L'educació està matant la creativitat (Vídeo TED)

He vist un vídeo, on el senyor que parla, en Ken Robinson, parla sobre l'educació i la creativitat.

Es un dels vídeos més divertits i clarividents que he escoltat mai. I ha explicat de manera meravellosa el que jo penso sobre el futur de l'educació. De fet, m'ha agradat perquè ha explicat el que jo penso, sobre l'educació, molt millor del que jo seria capaç.

Ha dit una frase que trobo genial: "Vull parlar sobre educació i vull parlar sobre creativitat. El meu punt de vista és que la creativitat és ara tan important en l'educació com llegir o escriure, i li hauríem de donar un tracte semblant."

i Una altra: "Si ho penseu, els nens que comencen l'escola aquest any es retiraran l'any 2065. Ningú té ni idea a pesar de tots els experts que han passat per aquí els últims quatre dies de com serà el món ni tan sols d'aquí a cinc anys. I, tot i així, suposadament hem d'estar preparant els nens per aquest món. La impredibilitat, penso, és extraordinària."

També ve a dir que el sistema educatiu només està fet per poder arribar a la universitat, només per això. I aquest no es un bon motiu, perque quan tothom hi arribi, hi haurà tanta oferta que un titol universitari no valdrà res. L'educació ha d'anar molt més enllà.

https://www.ted.com/talks/ken_robinson_says_schools_kill_creativity

I un altre d'en Ken Robinson.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Per que a la muntanya fa més fred si la calor sempre va cap a munt i està més a prop del sol?

Que és la gravetat? (segons un senyor que es deia Einstein)

Plantar un arbre, escriure un llibre i tenir un fill....