Ningú sap res...i l'exempció de l'IRPF

Fa un any vaig decidir deixar de tenir gestor per presentar IVAs. Volia rebaixar les despeses i aquesta va ser una opció. M'ho faria jo mateix.

En una de les xerrades amb el gestor, abans de deixar els seus serveis, em va comentar que demanaria la no obligació de presentar la declaració de l'IRPF trimestral, ja que, segons em va explicar, degut a que facturo més del 75% de la meva facturació amb l'IRPF ja descomptat puc evitar presentar la declaració, si ho demano. I per tant, em sortiria més barata la factura del gestor.

Entenc que el gestor ja havia fet aquest tràmit i quan agafo jo el tema i començo a presentar declaracions d'IVAs...doncs no presento les declaracions d'IRPF pensant que no ho he de fer.

Al cap d'uns mesos rebo unes multes per la no presentació de l'IRPF. Abans d'anar al meu antic gestor prefereixo anar a hisenda per informar-me.

Li explico a la dona d'hisenda el cas, que no presentava els IRPF perque el meu gestor em deia que ho podia evitar. (en aquell moment no recordava la regla exacte que ho permetia)

Despres de dir aquesta frase la dona em va mirar com si jo fos idiota i anava riguen mentre parlava. Em va alliçonar de que tothom ha de presentar el IRPF, TOTHOM!!...i que el meu gestor era molt llest, que es clar, m'havia dit que deixant de presentar la declaració d'IRPF em sortiria més barat però el que no m'havia dit era que es il·legal. Que això ho pots fer fins que t'enganxen i que a mi ja m'havien enganxat. Que patatim, que patatam....

Vaja, vaig sortir entre emprenyat amb el meu antic gestor i emprenyat amb aquella dona que m'havia tractat de tonto, pringat i pardillo.

Pregunto al meu antic gestor i em comfirma que la llei que permet evitar la declaració d'IRPF existeix però que en el meu cas no va demanar-ho a hisenda quan m'ho va explicar temps endarrera. Vaja, no em cobrava la declaració d'IRPF però la feia igualment o em va dir que no me la cobraria però me la cobrava i ara no ho recordo.

Ara demanarà el permís per l'exempció, pagaré les multes i ja no farà falta que presenti la declaració d'IRPF.

Tinc pendent fer un escrit en un Word i anar a hisenda per donar-li un resum de la llei a aquella senyora tant simpàtica.

No m'agrada la gent que va de saber-ho tot, que et tracta de tonto i llavors resulta que es tant tonto com tu o més.

Però vaja, tampoc m'hauria d'extranyar gaire...crec que es el normal però per mi no...

El que faria jo, si hagues estat aquella dona, es mirar en quins casos es pot estar exempt de pagar l'IRPF  i preguntar-me si jo els compleixo. I explicar-me i fer allà mateix la petició per no presentar més aquesta declaració. Aprofitant també per pagar la multa pertinent i tancar el cas.

Vaja, sortir d'hisenda amb la feina feta.

Però potser es que demano massa....o potser es que en aquest país necessites un gestor encara que siguis un trist autònom que només has de moure 4 papers. 

Comentaris

  1. Ahir al vespre a casa de la Sandra, no parlàvem exactament d'això, però d'alguna cosa molt semblant.

    Què l'hi hagués costat explicar-t'ho bé? O potser és que ni ella ho sabia?

    No anem bé.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Per que a la muntanya fa més fred si la calor sempre va cap a munt i està més a prop del sol?

Que és la gravetat? (segons un senyor que es deia Einstein)

Plantar un arbre, escriure un llibre i tenir un fill....