Algú em pot ajudar?

Cada cop costa més trobar algú que sapiga alguna cosa sobre algun tema....el que sigui.

On estan els bons professionals?

Si anem a un gran magatzem i demanem opinió, el venedor, sap el mateix que nosaltres o una mica més o pitjor, menys que nosaltres.
Algú pot pensar que es normal, i efectivament es normal que no coneguin el que venen ja que solen ser gent amb poca experiència a la botiga, amb poca formació, amb sous més aviat baixos i que no tenen pensat estar en aquella botiga gaire temps més.....

Algú pot pensar, que anant a la botiga de barri, a la botiga especialitzada, això no passa.....doncs, està passant.
Cada vegada a la botiga especialitzada trobem el perfil de persona sense coneixements i que quan els tingui (si es que els arriba a tenir mai) marxarà.

Un exemple, buscava una pintura especial per a rajoles de cuina i wc...jo no en tinc ni idea, per tant vaig a un gran magatzem a que m'assessorin...l'unic que en puc treure es que la dita pintura existeix i m'explica on la tenen però no em pot explicar res dels millors materials per pintar-la, del tractament previ, del tractament posterior, si s'escau...

No content amb el tracte vaig a una botiga especialitzada i encarà pitjor i a sobre em ven un producte que no em serveix però segons ell va de perles.

Llavors recordo una botiga especialitzada que fa uns anys em van atendre molt bé....vaig anar-hi, hi havia el mateix noi, em va donar la pintura, en va dir el "rodillo" ideal, em va explicar que millor abans de pintar passar-hi disolvent per a treure la bruticia de les rajoles i que després de pintar hauria d'estar uns 4/5 dies sense mullar les rajoles. I que no em preocupes al principi, que es necessiten de 4 a 5 capes per quedar blanc immaculat si el color anterior es fosc.....i el millor, em diu, "jo per pintar un lavabo de color blau fosc vaig necessita 5 capes"....INCREIBLE, la persona que em ven el producte no només coneixia el producte sino que l'havia fet servir alguna vegada.....

D'això es dedueix que la botiga del bon venedor hauria de vendre com xurros i les altres no vendre tant...i aquí es on hi ha el problema, això no passa (i si passa es molt secundari), a la gran majoria ens es igual si en saben o no, comprem i després ja veurem si funciona, o si es el que voliem, o si ho fem bé....però això es un sistema molt ineficient, ens em d'aprofitar del coneixement dels experts i això no està passant.

L'única manera de tenir una opinió d'un expert es pagar-ho...o sigui, fent venir a un pintor, en aquest cas (que també podriem veure si sap alguna cosa) i que ens ho expliques.

Ningú sap res, cada vegada hi ha menys professionals bons a l'atenció al públic. I quan n'hi ha un, que passa? se'l rifen?....no, el fan fora i en fiquen un de més econòmic.

No hi ha formació, ni tant sols la majoria de professionals es formen, ja no en coses que NO fan sino en les coses que SI fan cada dia...es fan les coses per inèrcia.

Suposo que es l'economia que obliga als comerços a actuar així però si els consumidors fossim més selectius, a l'hora de gastar els nostres cèntims, potser canviaria la cosa.

Sort que encara queden alguns bons professionals, però que els has de buscar després de trobar molts incompetents.
També sort que existeix internet, on moltes vegades pots aprendre el suficient com per fer el que ells volen....que vagis a la botiga, compris i marxis i aixi, quantes més vegades millor.

Vaja, es el mateix que les benzineres...fica't la benzina tu, paga i marxa.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Per que a la muntanya fa més fred si la calor sempre va cap a munt i està més a prop del sol?

Que és la gravetat? (segons un senyor que es deia Einstein)

Plantar un arbre, escriure un llibre i tenir un fill....